donderdag 11 april 2013

canadese rockies in de ardennen

 een trouw met de voeten stevig op belgische bodem, maar het hart in de canadese mountains - dat kon niet anders dan onvergetelijk worden. caroline en philippe kozen voor een echte wintertrouw, en hadden het ongelofelijke geluk - in wispelturig belgië - om wakker te worden met een dik pak sneeuw op de grond. voeg daar nog een paar verrassende details aan toe - een defender als jeneverbar na de mis, hoe jaloers ben ik daar wel op? - en je krijgt een gedroomde eerste trouwinspiratie op lovely day. lees hier hoe de bruid het beleefde!

"ons avontuur begon op 4 december 2011 toen philippe me ten huwelijk vroeg in parc güel in barcelona, waar we negen jaar eerder ons eerste reisje samen beleefden. na de kerstperiode gingen we begin 2012 aan de slag - philippe had me verplicht om niet eerder te beginnen... omdat we allebei echte ‘skifreaks’ zijn was ons thema snel gekozen. we wilden iets persoonlijks organiseren: een belevenis voor onze dichte vrienden en familie waarin ze ons herkenden, waarbij ze zich betrokken voelden en vooral waar we samen een super feest van konden maken!"
"mijn kleed was snel gekozen samen met mama en zus, die ook mijn getuige was. we wandelden letterlijk ‘op’ mijn kleed toen we binnenstapten bij steven de wilde. het was een fijne ervaring, ik keek telkens uit naar de fittings, lekker relax. gillo verzorgde de kostuums voor de mannen: de enige vereiste voor de suite was een donkerblauw kostuum met strikje. philippe en ik zorgden voor de strikjes van de mannen en de kids via we love ties. aan onze mannelijke genodigden vroegen we ook om een strikje te dragen in plaats van een das, wat zorgde voor een vrolijke en toch feestelijke sfeer!"
"na enkele weekendjes zoeken naar een klein en idyllisch kerkje vonden we wat we zochten in crupet. de lokale priester ging onmiddellijk akkoord en we mochten onze diaken de mis laten voorgaan. de diaken - uit mijn geboortedorp boechout - was de dag van ons huwelijk ziek. met 38° koorts is hij de mis voorgegaan en vergat hij hier en daar een stukje, waaronder het tekenen van het huwelijksregister. toen een bevriende notaris met aandringen gebaarde dat we wel nog moesten tekenen, zijn we dan toch overgegaan tot dit belangrijk moment. we vonden dat allemaal niet erg, want zo kregen we die losse sfeer waar we zo op hadden gehoopt."
"de kerk- en tafeldecoratie heb ik te danken aan mijn creatieve schoonmama, geholpen door mijn eigen mama. toen ik na een geslaagd vrijgezellenweekend thuis kwam, hadden ze samen een altaarstuk in elkaar gepuzzeld. ook het bruidsboeket is van de hand van mijn schoonmama. ik koos voor de lievelingsbloem van mijn overleden grootvader, de helleborus, en kreeg, mits enkele weken kweken en planten, helemaal wat ik wilde!"
"we vonden onze droomlocatie in de ardennen. domaine de béronsart in gesves had het allemaal: een prachtige tuin met sfeerverlichting, een oude molen, besneeuwde kerstbomen in een serre... we waren op slag verkocht! we hebben het onszelf niet gemakkelijk gemaakt, maar we zijn erin geslaagd om de locatie geheim te houden tot onze trouwdag zelf, zodat onze gasten echt verrast waren. de adresgegevens van de kerk en het hotel stonden op de uitnodiging, de wegbeschrijving naar het avondfeest ontvingen de genodigden pas in hun hotelkamer. ter plekke ontvingen we de gasten in de oude molen om hen vervolgens door de verlichte tuin onder een sneeuwtapijt naar de serres te leiden."
"pierre hofman en het team van lsc traiteur, die van in het begin helemaal mee waren met ons thema, zocht naar een originele manier om de lijn door te trekken in ons menu en de indeling van de zaal. ons stokpaardje was ‘geen ronde tafels’ en daar hebben we dan ook echt een punt van gemaakt (mijn schoonpapa heeft dat mogen ondervinden!) het was voor ons heel belangrijk om niet te lang en te stijf te tafelen: we wilden een losse sfeer waarbij iedereen zich goed voelde. we kozen voor een winters menu met een voorgerecht dat in het midden van elke tafel werd geserveerd en een hoofdgerecht in buffet."
"we hadden de uitbaters op voorhand gewaarschuwd dat onze vrienden de neiging hebben om leuke decoratie en attributen niet op hun plaats te laten staan... wat we hadden voorspeld gebeurde: de pinguins en ijsberen vergezelden onze vrienden op de dansvloer en een pinguin belandde in de handtas van mijn tante. “leuke souvenier”, moet ze gedacht hebben. toen de traiteur ons meldde dat een van de pinguins verdwenen was, heb ik via de microfoon vriendelijk verzocht hem terug te brengen, wat zorgde voor de nodige hilariteit. ook de huispapegaai zorgde voor een paar leuke momenten. ik weet niet of hij ondertussen nog steeds bosiers kan zeggen..."
"onze huwelijksreis naar canada, die we als cadeau kregen van onze genodigden, was de kers op de taart! iedereen kon een stukje van de reis ‘schenken’ via onze website, echo reizen stak onze trip door de rocky mountains samen met ons in elkaar en beheerde onze huwelijkslijst. er valt nog zoveel te vertellen over ons huwelijksweekend maar het belangrijkst is dat we allebei hebben genoten, genoten van de voorbereidingen en genoten van het weekend met familie en vrienden!"

fotografie: catherine de saeger. the dress, het bontje en de schoenen van de bruid: steven de wilde. oorringen van de bruid: anne zellien. het kostuum: gillo. accessoires van de mannen: we love ties. de locatie: domaine de béronsart. de uitnodiging: valentine de cort. de catering: lsc traiteur. de bloemen: mama van de bruidegom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Pin It button on image hover